18 nov

Men, åh!

Är det bara jag som märker det, eller har försäljare gått helt bananas gällande utskick till kunder? Min inkorg fullkomligt svämmar över av erbjudanden om ”Black whatever”, REA, 40% rabatt hit och 25% dit och allt vad det är. Jag känner desperation och blir inte det minsta sugen på att köpa det de vill kränga. Just idag har jag nog inte tid, men det verkar vara dags att avfölja snart sagt vartenda nyhetsbrev.

FOMO, fear of missing out, används ofta av företag. Tänk om jag missar tidernas erbjudande? Bäst att vara prenumerant, särskilt viktig kund, poängsamlare… Jag tänker att jag borde veta bättre, inte påverkas av deras uträknade reklamtekniker. ”Om du inte köper det här nu kanske din värld faller samman, du missar tidernas erbjudande och kommer att sörja detta varje dag från och med nu.” Trots att jag vet, att jag är medveten, att jag tror att jag inte bryr mig, så reagerar kroppen och hur det nu är så verkar jag helt plötsligt tro att det är viktigt att lyssna på deras budskap.

För tre år sedan slutade jag använda Instagram då jag märkte att de teoretiska kunskaperna inte hjälpte mig att slippa min Instagram-tumme. Jag ser att det verkar vara nödvändigt att göra något liknande gällande nyhetsbrev. Det är så lätt att missa något som är viktigt på riktigt. Ja, så får det bli…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *